Stap 1:
Inzicht vergaren

Als je niet weet waar je begint dan kun je geen route uitstippelen

AlphaRainbow werkt volgens de AlphaBeta™ methode. Deze methode structureert het marketingproces in 4 logische stappen: 1. Inzicht vergaren, 2. Bestemming bepalen, 3. Actie ondernemen en 4. Voortgang checken. Marktonderzoek is het belangrijkste middel om inzicht te vergaren.

Waarom is marktonderzoek belangrijk?
Veel bedrijven en instellingen weten weinig over hun potentiële klanten, hun concurrenten en de markten waarin ze opereren. Hierdoor is het niet mogelijk om de meest efficiënte en meest effectieve activiteiten te ontwikkelen om de gezette doelen te realiseren. Door relevant inzicht te vergaren in de behoeftes van klanten is het mogelijk om producten en diensten te ontwikkelen en te vermarkten die aantrekkelijk zijn voor de doelgroepen.

Door meer inzicht kun je veel geld, tijd en frustratie besparen terwijl je betere resultaten behaalt.

Hoe doet AlphaRainbow marktonderzoek?
AlphaRainbow voert marktonderzoek uit dat direct inzetbaar is. We doen dat pragmatisch, doordacht en tegen zo laag mogelijke kosten. Samen met de klant selecteren we het onderzoek dat het beste antwoord gaat geven op de vragen die er zijn. Wij zijn zeer resultaat gericht en vragen ons steeds af wat er concreet met de resultaten wordt gedaan.

Wat levert het op?
Onze onderzoeken dragen direct bij aan de plannen die hierdoor verbeterd worden en meer resultaat genereren. We voeren marktonderzoek uit voor diverse cliënten in diverse branches. Voorbeelden zijn Tefal, Burgers’ Zoo, Bijdehand Gastouderbureau, SportLife, Greif en Wijzonol verf.

Onderzoeken die AlphaRainbow uitvoert

  • Deskresearch:
    Onderzoeken als Markt scan, concurrentieanalyse, externe analyse, trend analyse etc.

  • Focus groepen:
    Onderzoeken waarin 6-8 respondenten (cliënten, consumenten, medewerkers, ...) op gestructureerde wijze deelnemen aan een rondetafelgesprek. Dit is vooral hypothese vormend.

  • Enquêtes:
    Vragenlijsten die online of persoonlijk worden afgenomen bij cliënten, prospecten, werknemers of anderen. In dit onderzoek check je hypotheses.

  • Interviews:
    Een-op-een vraaggesprekken met klanten, potentiële klanten, leveranciers etc. waarbij diep wordt ingegaan op een specifiek onderwerp.

Als je er bent,

ben er dan ook.