Creëer een optimale klantbeleving tijdens alle contactmomenten.

Hoe ziet de customer journey van jouw (potentiële) klanten eruit? Waar zijn ze tevreden over en waar liggen kansen om te verbeteren? De customer journey is de ‘reis’ die jouw klant aflegt om zich te oriënteren, een product of dienst aan te schaffen en er gebruik van te maken. Het in kaart brengen hiervan geeft inzicht in de verschillende contactmomenten, kanalen en de ervaring van de klant gedurende dit proces. Door de visualisatie van deze customer journey worden de ‘pains’ en ‘gains’ per fase direct zichtbaar.

Het minimaliseren van de ‘pains’ leidt tot hogere klanttevredenheid en conversie. Klanten zullen eerder geneigd zijn om terug te komen en jouw bedrijf aan te bevelen aan anderen. Daarnaast biedt de customer journey inzicht in hoe jij je klanten het beste kunt bereiken; via welke kanalen en op welk moment. Dit geeft structuur aan de marketingstrategie.

Creëer een optimale klantbeleving tijdens alle contactmomenten.

Hoe ziet de customer journey van jouw (potentiële) klanten eruit? Waar zijn ze tevreden over en waar liggen kansen om te verbeteren? De customer journey is de ‘reis’ die jouw klant aflegt om zich te oriënteren, een product of dienst aan te schaffen en er gebruik van te maken. Het in kaart brengen hiervan geeft inzicht in de verschillende contactmomenten, kanalen en de ervaring van de klant gedurende dit proces. Door de visualisatie van deze customer journey worden de ‘pains’ en ‘gains’ per fase direct zichtbaar.

Het minimaliseren van de ‘pains’ leidt tot hogere klanttevredenheid en conversie. Klanten zullen eerder geneigd zijn om terug te komen en jouw bedrijf aan te bevelen aan anderen. Daarnaast biedt de customer journey inzicht in hoe jij je klanten het beste kunt bereiken; via welke kanalen en op welk moment. Dit geeft structuur aan de marketingstrategie.

Onze werkwijze

Opstellen van persona’s

Voordat we van start gaan met het in kaart brengen van de huidige customer journey, is het belangrijk om te weten wie de klantreis aflegt. Hoe ziet de doelgroep eruit? Wat zijn de belangrijkste kenmerken? We doen onderzoek naar de doelgroep en stellen op basis hiervan een persona op. Een persona is een zeer specifieke beschrijving van je doelgroep door hier een fictief persoon/gezin van te maken. Hierbij is goed klantinzicht onmisbaar.

Ontwerpen van de huidige customer journey

Door het houden van interne en externe diepte interviews worden de verschillende fasen en contactmomenten in de customer journey vastgelegd. Daarnaast wordt onderzocht hoe de beleving van de klant is bij elk contactmoment en welke emoties dit oproept. De huidige customer journey geeft je inzicht in de momenten waar de klant ergernissen (pains) of juist tevredenheid (gains) ervaart.

Ontwerpen van de gewenste customer journey

Als de huidige customer journey met alle kanalen, contactmoment en pains en gains in kaart is gebracht, ontwerpen we de ‘gewenste’ customer journey. Dit is hoe de optimale klantreis eruit hoort te zien. Door de huidige en gewenste customer journey te vergelijken, ontdek je waar de gaps (knelpunten/verschillen) zitten.

Activiteiten bepalen

Door het organiseren van een workshop bedenken we samen met jou direct uitvoerbare activiteiten om de gewenste customer journey te bereiken en zo de klantervaring te verbeteren.

Neem contact met ons op

Wij staan voor je klaar.

Start hier met het in kaart brengen van jouw customer journey.