Inzicht vergaren

AlphaRainbow structureert het marketingproces in 4 logische stappen:

  1. Inzicht vergaren
  2. Bestemming bepalen
  3. Actie ondernemen
  4. Voortgang checken.

Marktonderzoek is het belangrijkste middel om inzicht te vergaren. AlphaRainbow biedt meerdere producten voor marktonderzoek aan. Als je niet weet waar je begint dan kun je geen route uitstippelen. Wij helpen hier graag bij.

Waarom is marktonderzoek belangrijk?

Veel bedrijven en instellingen weten weinig over hun potentiële klanten, hun concurrenten en de markten waarin ze opereren. Hierdoor is het niet mogelijk om de meest efficiënte en meest effectieve activiteiten te ontwikkelen om de gezette doelen te realiseren. Door inzicht te vergaren in de relevante behoeftes van klanten is het mogelijk om producten en diensten te ontwikkelen en te vermarkten die aantrekkelijk zijn voor de doelgroepen.

Door meer inzicht te vergaren kun je veel geld, tijd en energie besparen en zo betere resultaten behalen.

Hoe doet AlphaRainbow marktonderzoek?

AlphaRainbow voert marktonderzoek uit dat direct inzetbaar is. We doen dat pragmatisch, doordacht en efficiënt. Samen met de klant selecteren we het onderzoek dat het beste antwoord gaat geven op de vragen die er zijn. Wij zijn zeer resultaatgericht en vragen ons steeds af wat er concreet met de resultaten gedaan moet worden.

Onze onderzoeken dragen direct bij aan de plannen die hierdoor verbeterd worden en meer resultaat genereren. We voeren marktonderzoek uit voor verschillende cliënten in diverse branches. Voorbeelden zijn Tefal, Burgers’ Zoo, Bijdehand Gastouderbureau, SportLife, Greif en Wijzonol verf.

Producten voor Inzicht vergaren
Klanttevredenheid onderzoek
Medewerkers tevredenheid onderzoek
Deskresearch
Focusgroepen